sreda, 6. januar 2016

Bohol 1/3

Bohol
Otok Bohol se nahaja 600km južno od Manile. Je ovalne oblike, obkrožen z 72 manjšimi otočki. Leži med Cebujem in Mindanaom (muslimanska populacija). Na otoku živi več kot milijon ljudi. Govorijo boholščino, tagalog in angleški jezik. Imajo tudi jezik fookien (ne beri fonetično), ki ga govorijo v večjih kitajskih skupnostih. Potovanje po otoku je dokaj preprosto. Še najcenejši so jeepneyi in avtobusi. Za vsa ostala prevozna sredstva je zelo važna barva kože. Ko zagledajo turista, je faktor 10 minimum. Če se sprijazniš s tem, so cene prevozov in storitev sprejemljive. Vse pa je odvisno od pogajalskih (ne)spretnosti.
Spet skupaj - reunion v Manili
V decembru sta prišla v Manilo najina otroka, Maša in Vid. Po par dneh praznične Manile končno napoči dan za potovanje na Bohol.

Dobra volja je najbolja
Vaško letališče
Corners of Odessa
Bohol Divers - naše domovanje
Polet iz Manile je trajal dobro uro. Pristali smo v čudovitem, deževnem repu tajfuna. Vsakič znova sem navdušen nad letalskimi sposobnostmi pilota, tako v zraku kot na tleh. Tudi letališče Tagbilaran nima kaj dosti prostora za parkiranje, še manj za obračanje. Pilot obrne velik Airbus 320 na širini piste. Ni mi jasno, kako še ni noben zapeljal iz pristajalne steze med obračanjem. No, ali pa tega ne vemo. Na letališču smo zaman čakali dogovorjen prevoz (kakšno presenečenje). Na izhodu iz letališča se hitro dogovorimo za nov kombi. Skoraj se že vkrcamo, ko vseeno pride osnovna varianta transporta. Zunaj še vedno vliva, do kombija pridemo čisto premočeni. Prvi vtis otoka: hmm. Zanimivo je bilo opazovati najina mladinca. Dejansko sta sedaj prvič videla filipinsko podeželje. Ceste, hiše, ljudi. Glavno dogajanje se odvija na ulicah, hiše nudijo osnovno zaščito pred dežjem. Kaj več pa tudi ne. Dobra stran takšnih hišk je v tem, da ko jih veter podre, so hitro obnovljene, ni dosti škode.
Kombi nas hitro pripelje iz letališča na Boholu, na manjši otok, Panglao. Panglao se nahaja na jugo-zahodu Bohola. S kopnim je povezan z 2 mostovoma. Po krajšem iskanju pridemo do našega prenočišča v Corners of Odesa. Posestvo je spretno skrito v đungli. Lastnik letovišča je Rus, prijazen, 150 kg orjak. Ranč je čudovito urejen, edino predaleč od morja. Kar pa nam ni bilo všeč, zato smo naslednji dan spakirali. Na internetu smo hitro našli alternativo. Nova lokacija je bila na Alona beach, prva vrsta do morja, v potapljaškem centru. Juuuppiii. Tajfun (v nastajanju) je oslabel, naslednji dan se je razjasnilo, nehalo je deževati. Plaža je dobila svojo značilno barvo. Vsi smo še boljše volje. Komaj čakamo, da se avantura začne. Želimo raziskati čimveč stvari, saj je vse na dosegu roke.

Naš prevoz in odobrena količina goriva
Počitniška hiška na Balicasag-u
Pri domačinih se dogovorimo za izlet. Videli bomo delfine, potapljali se bomo na koralnem grebenu in obiskali Virgin island. Jupiii. Za vsak slučaj še najamemo maske, da bomo tudi kaj videli pod vodo. Odhod je ob 6 uri zjutraj, da bi pravočasno prišli do delfinov, ki se prehranjujejo zjutraj med 7-8 uro. Za popotnico dobimo še kavo in vodo, zraven imamo tudi banane. Izplujemo v smeri Balicasag-a. To je otok zraven Bohola z enim najlepših koralnih grebenov.  Na poti tja vneto opazujemo obzorje, da bi opazili delfine. In žal nismo sami. To dela tudi ostalih 20-30 podobnih čolnov. Končno smo zagledali jato delfinov.
Vzpostavljanje stika z domačini - What's your name?
Vse skupaj zgleda precej komično, saj se konvoj 30 čolnov nenormalo hitro podi za jato kakšnih 10 delfinov. Vmes je ogromno kričanja, navdušenja in ponavljanja, "Did you see dolphins?". In ker smo dejansko videli nekaj, kar bi lahko deklarirali kot delfina, smo obkljukali poglavje Dolphins watching. In konjske dirke se nadaljujejo v smeri otoka Balicasag, kje vsi skušamo dobiti najboljše mesto za pristanek in za potapljanje.
Na majhnem otoku živi cca 2000 ljudi, na njem je tudi svetilnik in počitniški resort. Sam počitniški resort je deloval prazen, lahko, da v tem času sploh ni bil odprt.

Med sprehodom po otoku navezujemo stike z domačini: "Full si simpatičen, koliko si star, a si od tod?" ...

Vodni selfie - koralni greben
Koralni greben je blizu obale. Vendar kljub temu najamemo čoln in instruktorja, ki nas je popeljal na mesto potopa. Domačin nam je razložil pravila igre, kje in kako se potapljati. Čof v vodo, že lovimo ribe in lepe posnetke.

Morsko življenje
Koralni greben je res poln življenja. Ribe vseh vrst, školjke, korale. Žal je slabo zaščiten. Ko so nas pripeljali tja, nas niso opozorili, da ne smemo hoditi po koralah. Korale so že precej poškodovane.

Koralni greben, v ozadju svetilnik na Balicasagu

Ko opazuješ ribe, pozabiš na vse ostalo.

Akvarij

Zanimivost na koralnem grebenu je predvsem to, da je globina vode do roba koralnega grebena dober meter. Potem pa prideš do navpične stene, kjer globina naraste več kot 50m. Vse morsko življenje se odvija na tem robu.

Tour organizer
Počasi odrinemo proti novemu otoku: Virgin island. Zgleda, da gre za privatni otok. Lastnik je postavil table, da je ogled otoka zastonj. Še najbolj zanimivo je, da ima na otoku lastne stražarje, ki opozarjajo, da ne smeš plačati vstopnine.

Virgin islands
Jaslice v vodi

Vse v stilu krščanstva.

Na koncu sveta
Po izletu se počasi odpravimo nazaj v matično pristanišče, da napolnimo baterije. Zvečer jemo v eni izmed znanih restavracij, kjer pripravljajo odlično hrano.