sreda, 2. september 2015

Hong Kong adventure (1/2)

V Aziji je vse blizu. 2 uri do Hong Konga, Vietnam 1.5 ure, 3.5 ure do Singapurja, 4 ure do Balija in podobno. Hop na avion  in že si tam. AirAsia ima zelo ugodne lete, še bolj ugodni so leti letalske družbe Cebu Pacific. Novejša flota avionov, dobre statistike v varnosti. Gremo. Oziroma, letimo ...

Polet

Največji izziv v Manili je prihod na letališče. V normalnih razmerah 15 min (beri sredi noči brez prometa), sredi dneva je zgodba čisto drugačna. Na letališče je potrebno iti vsaj 3-4 ure prej, da ne tvegaš zamude na avion. Naročimo Uber in gremo. Ne vem kako, ampak 20 min kasneje smo na letališču. Voznik je uporabil Skyway, plačljiva avtocesta na stebrih. Na avtocesti praktično ni prometa in je 10 kilometrov hitro mimo. Par uric na letališču v dobri družbi hitro mine. Hitro smo na avionu in odletimo novim dogodivščinam naproti.

Hong Kong - letališče

Prvi vtis, veliko, čisto, urejeno. Z ročno prtljago sva v trenutku preko imigracijska kontrole. Za HK Slovenci namreč ne potrebujemo vizuma. Od letališča do mesta imajo hitro železnico (Airport Express), ki te preko par otokov hitro pripelje v središče mesta. Od tam pa z MTRjem kamor te srce (denarnica) popelje.

Zgodovina

Hong Kong sestavlja majhen polotok, ki na severu meji na preostanek Kitajske, ter 236 otokov v Južnem Kitajskem morju, od katerih je največji otok Lantau, drugi največji pa otok Hong Kong. S 7 milijoni prebivalcev, je eno najgosteje naseljenih območij na svetu. Na račun dolge tradicije ekonomske svobode je med pomembnejšimi svetovnimi finančnimi središči, z visokimi dohodki in nizkimi davki, po drugi strani pa ima najvišjo stopnjo neenakosti dohodkov med vsemi razvitimi gospodarstvi. Hong Kong slovi po svoji arhitekturi in velja za »najbolj navpično mesto na svetu«, z izjemno naprednim sistemom javnega prevoza.

MTR (Mass Transit Railway) 

MTR je učinkovit transportni sistem, ki dnevno prepelje 5 Mio potnikov, časovna točnost 99.9%. Ocenjujejo ga za najbolj profitabilno podzemno na svetu. Cena za 3 dnevno vozovnico z vsemi prevoznimi sredstvi MTR-ja (podzemna, avtobus, airport express) je cca €35. S karto so dosegljivi vsi pomembni deli, tako da se vsekakor splača.

Znamenitosti

Hong Kong je poln presenečenj. V 3 dneh nisva imela dosti časa za oglede, saj sem imel tudi druge obveznosti. Kljub vsemu sva popoldan in zvečer uspela narediti par izletov in si ogledat vsaj delček znamenitosti. Tudi zvečer daje mesto vtis varnosti. Za razliko od Manile, ne vidiš policije, verjetno je ne potrebujejo.

Vsaka od znamenitosti bi si vsekakor zaslužila svoj blog, ampak je bil izlet enostavno prekratek, zato bom napisal samo utrinke.

1. Symphony of lights 

Zvečer, kad padne mrak, se odpravimo preko morja na kopno, da si ogledamo tako imenovano "Symphony of lights". Kako najdeš lokacijo. Precej enostavno, slediš množici turistov, ki imajo v roki pripravljene fotoaparate. In res, množice tisočih ljudi, ki ne gredo na nogometno tekmo, se ustavijo na obrežju v pričakovanju spektakla.

Chinese sailing junk in the night
Vsak dan točno ob 8PM. Imajo 5 različnih tematik, zaporedij luči in glasbe. Vse skupaj traja 15 min. Sam "spektakel" ni ravno spektakel, saj kaj več kot par laserjev in utripanja luči ne vidiš. Ampak ko vzameš v zakup, da sodeluje preko 40 nebotičnikov, z laserji, lučmi in reklamami dobi zadeva čisto neke druge okvirje. Ob tem pa na vodi pred tabo plujejo "chinese sailing junk", čudovito osvetljene z rdečimi lučmi.

Gneča na vodi in na kopnem
Ob 8 uri na vodi nastane gneča, saj se pojavi vse kar pluje in lahko prevaža potnike. Ne manjkajo niti velike turistične ladje, ki so prišle gledat čarovnijo luči. In to vsaki dan. Pravzaprav mi je bil pogled na nočni HK všeč šele po predstavi, ko so se množice turistov odselile na druga prizorišča.

2. Avenue of stars Kip Bruce Lee, odtisi rok azijskih zvezd

Klasični prizor odtisov rok v svežem betonu najdemo tudi tukaj. Najbolj slavni osebi sta vsekakor Bruce Lee (samo zvezda) in Jackie Chen (odtis). Ostalih junakov (po wikiju 107) žal nisva prepoznala. Avenija je zelo lepo sprehajališče, vse je posvečeno filmu in kinu.

Bruce Lee ponoči
Od tod je tudi najlepši pogled na otok, na nebotičnike, ki se vzdigujejo visoko v nebo. Ponoči, osvetljeni z lučmi in reklamami, zgledajo kot en velik zabaviščni park.


Spomenik filmskim zvezdam na Avenu of Stars

3. Ngong ping 360 in sedeči buda

Za borih 255HKD/ (po naše €30 na osebo) sva se peljala z najdaljšo vlečnico v Aziji. Na 5.7 km dolgi progi vidiš mesto, letališče, preko zaliva lahko vohaš Macao. V vseh vodnikih je napisano, da se splača karte nabaviti v predprodaji preko interneta, še lažje pa kar v najbližji prodajalni 7-11 (priporočam). Prihraniš si več kot dve uri stanja v vrsti!
Privoščila sva si stekleno kabino, pravzaprav kabino s steklenim dnom. Brrr.

Noge mladih Kitajk (in stekleno dno)
Skozi stekleno dno smo opazovali morje, cesto in naravo. Vožnja je trajala slabe pol ure. In smo ga zagledali. Sedečega budo, lokalno ime Tian Tan Buddha. Sicer se hvalijo, da je to največji buda. Ampak žal (wiki), to je "šele" drugi največji sedeči buda (v posteljici lotusovih listov). Velikost 34m. Če bi se vstal, bi vsekakor bil največji.

Stopnice so v vročini velik zalogaj
Do sedečega bude se pride skozi turistično vasico, avenijo kitajskih generalov, na koncu pa je potrebno premagati še 268 stopnic.

Obvezni selfie ob budi
Sedeči buda je vreden ogleda, na vrhu hriba pa se v lepem vremenu odpre pogled na čudovito okolico.

Sveti bik
Tale krava bi v sosednji državi dočakala visoko življensko starost, tukaj je prihodnost rahlo negotova.

4. Po Lin Temple, The hall of ten thousand buddas 

Nisem štel, če je v templju res 10 tisoč bud, ampak recimo da jim verjamemo na besedo.
Večina obiskovalcev pred templjem obvezno prižge kadila v zato pripravljenih kuriščih. Dim se vzdiguje nad okolico in megli pogled.

Kurišče in kadila
Vhod v svetišče je varovan s stopnicami. Znotraj pa, presenečenje, vsaj za mene. Prvič sem videl budistični tempelj od znotraj. Navdušen sem. Urejeno do zadnjega detajla.


Vhod v svetišče
V templju tabla označuje področje tišine. Vsi molče in s spoštovanjem opazujemo notranjost. Razen delavca, ki je mirno vrtal in štemal v beton.

10.000 bud na kupu
Po ogledu templja se z vlečnico (in steklenim dnom) vrnemo nazaj v Hong Kong, kjer nadaljujeva z raziskovanjem.

Nadaljevanje prihodnjič ...

2 komentarja:

  1. Skratka življenje na drugem koncu sveta...drugačno. Hvala, da nama ga, s svojimi zapisi in fotkami malo približujeta. Vse lepo vama želim...Natalija

    OdgovoriIzbriši