ponedeljek, 17. avgust 2015

Manila - prevozna sredstva

Premikanje po Manili, še posebej v Makatiju je prava nočna mora. Vse kar ni v peš razdalji je zelo daleč. Tukaj ni metroja, tramvaja, vlaka (no ja, je vlak ...). Kakršen koli premik gre izključno z avtomobili, malimi avtobusi oz Jeepney, kombiji, avtobusi, tricikli, motorji, celo konje najdeš tukaj. 

Vse skupaj pa absolutno prenapolnjeno. Na motoru se pelje cela familija, par otrok, žena, verjetno še babice in dedki, kure pa še kakšen sosed. 

Najpopularnejše vozilo je Jeepney (izgovorimo đipni). Vozilo je nastalo v času po drugi svetovni vojni, ko so američani pustili tukaj jeepe. Iz njih so iznajdljivi Filipinci naredili male avtobuse. Noter se natlači več kot 20 ljudi. Vožnja stane 8PHP, to je 16 centov za prve 4 km. Vozni red, kaj je že to. Avto odpelje, ko je poln. Dobesedno poln. Več kot poln. Noro poln. 

Rdeča strela
Najnovejši mercedes, prometnik
Vrste na jeepny so lahko zelo dolge, tukaj je en primer v 3 slikah, začetek, sredina in konec vrste.

Začetek vrste za jeepney, čez cesto
Sredina vrste

Konec vrste, tukaj bi sedaj morali biti Jeepneyi

Jepneey prišel in vse stlačil noter

In ko jeepney odpelje, spet vrste, nenormalna gužva
Če imaš možnost pa vsekakor plačaš privat šoferja. Ali pa imaš malo sreče in ga dobiš na posodo. No, tokrat sva imela srečo in ga koristila za en dan. Multipurpose, šofer, turistični vodič, pogajalec, varnostnik, ...
Privat šofer
Shoping mall, dovolj velik da po njem vozi vlakec
Skoraj prazen Jepneey od znotraj
Za nas (tujce) je v Manili najbolj ugodna varianta preko Uber-ja. Kaj je Uber? Naložiš aplikacijo za Android/iOS, registriraš račun in navedeš svojo kreditno kartico. Vklopiš GPS. Pokličeš UberX avto. V aplikaciji vidiš, koliko te bo stala vožnja in kdo te bo peljal. V navedenem času se pripelje avto, preveriš registrsko, odpreš vrata in vstopiš. In se pelješ. Izstopiš, brez, da bi plačal. Plačilo se izvede direktno iz tvoje kartice. Čez minutko dobiš mail s opisom vožnje in koliko te je stalo. Neverjetno hitro, preprosto, varno. V sami aplikaciji oceniš način vožnje, čistočo avtomobila, urejenost šoferja, ... Vsi avtomobili so bili izjemno čisti, šoferji umirjeni in zgledali ko manekeni. 

Velika razlika v primerjavi z Uberjem so taxi-ji. Umazani, tečni, nestrpni, stari avti, razbiti, cena loterija. 

Uber, spredaj pa policaj z marelo
Simona v triciklu za dva. Jaz nisem imel prostora. Ubogega Marka pa je skoraj kap zadela, ko nas je moral voziti naokrog, zunaj pa 42+ stopinj. Še on je jamral, da je nenormalno vroče. Takšen prevoz je v starem delu Manile turistična atrakcija, zunaj Manili pa je eno pomembnejših prevoznih sredstve. Seveda pa so tricikli dostikrat motorizirani. Še ena dobra lastnost triciklov: imajo naravno klimo, deluje brez škodljivih izpustov.

Tricikl, Simona in Mark
Konjske vprege v samem centru Manile ne vidiš, so pa na večini turističnih točk.

Konjska vprega
Še en primerek tramvaja, žal pa ni v uporabi.  Na ulicah vidiš dosti starejše primerke vozil :).

Muzejski primerek tramvaja
Normalni popoldan med tednom ali kaj dela zaposleni Filipinec po peti uri?
    
Malo več avtov na kupu. Kdo je že rekel, pa vendar se premika
Ayala avenue je glavna prometnica skozi poslovno četrt Makati. Na desni strani slike je "Peninsula", najprestižnejši hotel v Makati okrožju.
Križišče z Ayala avenue, dober vozni park

Avtobus brez klime (in voznega reda)

Avtobus z klimo (in brez voznega reda)

Registriran kombi, 27 sedežev in 15 stojišč

Včasih pa zmanjka registerskih tablic :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar